Home                       Contact       Aanmelden Nieuwsbrief               InnovationHub

  Plus interview            Passionate People           Blikvangers           Video           Columns
   Innovatie
   Mobiliteit
   Nieuwe Economie
   Nieuw Organiseren

Patrick de Nekker is een bewuste ondernemer puur sang en gaat voor resultaat. Na zijn carrière bij Heineken is hij 10 jaar geleden EARTH Water gestart samen met Henk Witteveen. Dat is een gouden duo gebleken. Door hun idealen, visie, doorzettingsvermogen en creativiteit hebben ze een succesvol bedrijf neergezet, die een enorme bijdrage levert aan een betere wereld.

Naam:
Geboortedatum:
Functie:
Bedrijf:

Website:

Patrick de Nekker
09-12-1971
Founder & CEO
EARTH Concepts (Water, Coffee and Tea): doneert 100% van de winst aan waterprojecten. Inmiddels al meer dan 1 mio EUR.
http://www.earthwater.nl/



Waar komt je passie voor innovatie vandaan?

Passie voor duurzaamheid is denk ik niet het goede woord dat bij mij past. Het is meer een diep doordrongen bewustzijn dat kiezen voor duurzaamheid noodzakelijk is. Niet alleen voor de toekomst van de planeet, maar ook voor de toekomst van je bedrijf.

Wat was het beslissende moment in je leven?

Ik reis graag en heb vele landen gezien voor werk en samen met mijn gezin. Tijdens iedere reis ben ik altijd geconfronteerd door de lokale bevolking met de gevolgen van klimaatverandering en milieuvervuiling. Dat raakt me, waardoor ik enorm gemotiveerd ben om verbetering te realiseren met EARTH Concepts.

Waar ben je het meest trots op?

Dat we meer dan 1000.000 EUR aan waterprojecten hebben mogen doneren (zie http://www.earthwater.nl/). Dit hebben we kunnen realiseren door klanten voor langere tijd aan ons te binden. Mede middels het organiseren van netwerk-events samen met en voor onze klanten en door onze manier van werken met bekende EARTH-ambassadors zoals Chef’s Special, Dennis van de Geest en bartender Tess Posthumus. Ieder draagt zo haar steentje bij om samen verschil te kunnen maken. Tevens ben ik trots op het feit dat we echt succesvol zijn in China. Dat je met een zelf ontwikkeld merk, aan de andere kant van de wereld ook succesvol kunt zijn.

Wat is jouw bijdrage aan duurzaamheid

We zijn bij de ontwikkeling van onze producten EARTH Water, EARTH Coffee en EARTH Tea continue bezig om te kijken naar verbetering op het gebied van duurzaamheid. Zo waren we de eerste die met biologisch afbreekbaar PET werkten, water in karton verkochten, de eerste die 100% gerecycled PET gebruikte, de eerste die koffie in aluminium-vrije verpakkingen verpakt en thee in biologisch afbreekbaar nylon. Daarnaast gebruiken we zoveel mogelijk karton in plaats van plastic. We zijn nu bezig om te kijken of we onze PET-flessen op locatie kunnen innemen en daar weer nieuwe PET-flessen van kunnen maken, die weer worden geserveerd op de locatie waar ze zijn ingenomen. Dit concept gaan we uitwerken bij IKEA.

Wat denk je dat de impact van je werk is? Waarom ben je belangrijk voor jouw klanten?

Men weet dat we daadwerkelijk doneren en zij dus zo direct mensen een kans geven op een (beter) leven. Daarnaast geven we onze relaties de kans om hun mvo-voorkeur te laten zien aan hun gasten middels het aanbieden van EARTH Water, Coffee of Tea. We vullen de behoefte in voor onze relaties voor lokaal, duurzaam en bijdragen aan de samenleving.

Door wie of wat laat jij je inspireren?

Ik volg graag trends, ontwikkelingen en communicatie-uitingen met name op het gebied van duurzaamheid en “goed doen”. Door Boyan van The Ocean Cleanup die al sinds zijn 16e bezig is met het verwezenlijken van zijn droom: Het opruimen van de plasticsoep. De noodzaak hiervan is groot, want het blijkt dat de mens zo veel plastic produceert die uiteindelijk in zee beland, dat er in 2050 vermoedelijk meer kunststof dan vis in de oceanen te vinden is.

Aan een tafel van vier: wie zijn je ideale gasten?

Ik zou een Nederlandse tafel nemen. Dus Charity Water, Elon Musk, en de oprichters van Toms en Ben & Jerry’s kunnen thuisblijven. Ik zorg wel voor de drankjes en zou mensen uitnodigen wiens bedrijf ik ook best graag had willen hebben: Maurits Groen (Waka Waka), de oprichters van Mesjogge Chocolade, Boyan Slat en voor de vrouwelijke kant van het verhaal: Katja Schuurman (van Return to Sender).

Hoe motiveer je mensen voor duurzaamheid?

Ik denk dat je mensen de komende jaren niet meer hoeft te motiveren voor duurzaamheid of MVO. Doe je het niet? Dan verdwijn je gewoon in het lijstje van voorkeuren voor de consumenten, afnemers, relaties en gasten. De uitdaging wordt de komende jaren echt te onderzoeken wat nu echt duurzaam is, wat nu daadwerkelijk het klimaat aan het veranderen is en hoe en welke milieuvervuiling we tegen kunnen en moeten gaan.

Welk boek vind je een absolute aanrader voor de lezers van plusbusiness?

Het boek waar ik nu mee bezig ben is die van TRUE Brands, Branding in een nieuwe wereld van Mark van de Grift.

Wat zijn jouw ambities voor de toekomst?

Nog meer impact maken. Dat is iets wat voor ons hoog op de agenda staat in 2018. Bij alles wat we doen: Heeft het impact? Nog meer omzet genereren, hierdoor nog meer kunnen doneren en zo nog meer kunnen betekenen voor mensen die het hard nodig hebben.


Mei, 2017

Fleur Olde Heuvelt is het aanspreekpunt van Passionate People en oprichter van Sustainable Marketing.nl
Hiermee zet zij duurzame producten en diensten vanuit hun eigen kracht, waardevol in de markt. Gepassioneerde professionals zijn de drijvende kracht achter duurzame en innovatieve bedrijven.
In Passionate People vertellen zij hun persoonlijke verhaal! Ben jij gepassioneerd in wat je doet en wil je graag je verhaal delen? Stuur dan een mail naar: fleur@sustainablemarketing.nl

   Duurzaam Dossier
   In Beeld
   Innovatie Modellen






      Overzicht Passionate People

      Michaël Wilde
      Patrick de Nekker
      Tom Stuij
      Liesbeth Ronden
      Jasper Hörmann
      Judith Manshanden
      Ruben Cornelissen
      Joost de Kluijver
      Hester Holtland
      Fleur Olde Heuvelt
      Anne-Mette Jørgensen
      Noor Bouwdewijn
      Laurens Drogendijk
      Eva Smulders
      Ariane Kaper
      Agnes Otten
      Marloes van Kats
      Maike van Grootel
      Annick Schmeddes
      Floor Huis in ‘t Veld
      Femke Rottelveel
      Jannemieke van Dieren
      Thomas Luttikhold
      Irina Tan
      Tim van der Grinten
      Chris van Heeswijk
      Bart van Roekel
      Charles Smeets
      Cyrille Gijbels-Janssen
      Maureen Mulder
      Matthijs Smakman
      Laura Reijnders
      Pascal Ontijd
      Anja Cheriakova
      Wouter Durville
      Lonneke Verbunt
      Jos Reinhoudt

  Plusbusiness.nl
  Over Plusbusiness.nl
  InnovationHub
  Contact
  Redactie
  Uitgever
  Nettiquette
  Disclaimer
  Persberichten
  Vrijwilligers


  Specials
  Leestafel
  Zeven wetten voor
    innovatie

  Bachelor Master Prijs
  Rondetafelgesprek
  Rondvraag


  Tools
  Kaizen
  Milieubarometer
  Ladder van Lansink
  Innovatiestijlquiz


  Infographics
  Kritieke grondstoffen
  Global resources stock
    check

  Human Development
    Index

  Kondratieff-golven
  Toekomstige
    technologische
    ontwikkelingen

  Ellen MacArthur
  Categorieën
  Innovatie
  Mobiliteit
  Nieuwe Economie
  Nieuw Organiseren
  Passionate People
  Blikvangers
  Video
  Duurzaam Dossier
  In Beeld
  Innovatie Modellen
  3d Printing
  Grondstoffen Strategie
  Deeleconomie
  Integrated Reporting
  Upcycling


  Columns
  Strategische Marketing
  Crowdfunding
  Klantgedreven Innoveren
  Partnershappen
  CSR Issues
  De Consumens
  Boeiend?


  Links
  Global Innovation Index
  Sustainable Society Index
  Gemeentelijke
    Duurzaamheids Index

  Plus interview
  Jacques Pijl
  Hester Klein Lankhorst
  Suze van der Meulen
  Roland Amoureus
  Wiebrand Kout
  Ton Van ’t Noordende
  Chris Heutink
  Tom Oostrom
  Ivo de Nooier
  Theo Voskuilen
  Merijn Everaarts
  Stientje van Veldhoven
  Taco Carlier
  Karel Luyben
  Rob van Gijzel
  Jacqueline Cramer
  Bas Ruter
  Femke Groothuis
  Felix Janszen
  Frank van Ooijen
  Herman Hoving
  Ewald Breunesse
  Ton van der Giessen
  Stef Kranendijk
  Max Remerie
  Henk de Bruin
  Hans Kwaad
  Marga Hoek
  André Veneman
  Gerald Schotman
  Marco van Gelder
  Thomas Rau
  Ton van Keken
  Sander Tideman
  Ruud Koornstra

  Volg Plusbusiness.nl


  Afmelden nieuwsbrief

   Facebook

   Twitter

   LinkedIn


  Innovatie Modellen
  Stacey Martix
  Het Ansoff model
  Concurrentiestrategieën
    van Porter

  The Lean Startup methode
  Design Thinking
  Het model van Knoster
  Innovatieradar
  Strategische innovatie
  Zes denkhoeden van De Bono
  Het Belbin model
  Het Nonaka model
  Clusterradar